Ватикан не має чіткого розуміння того, що відбувається в Україні.
Таку думку висловив Максим Кияк, координатор міжнародного напрямку Мережі захисту національних інтересів «ANTS».
«Папа Франциск, намагаючись перебувати над ситуацією, не засуджує агресора. Та і, взагалі, не вживає такого терміну як «агресор». Зрештою, він не говорить і про Україну як про жертву. Відтак, у нього немає чіткого означення зла й об`єкту цього зла», – каже він.
Під час Хресної дороги на чолі з Папою Римським Франциском напередодні Великодня українка та росіянка пронесли процесійний хрест.
«Це очікувано викликало резонанс і гнівну реакцію серед українців. Виправдовують таке суперечливе рішення понтифікату начебто тим, що Папа не є політиком. Формально, звісно, він ним не є. Проте Ватикан давно не є суто столицею католицизму, а сам понтифік – це фігура глобального масштабу зі значною політичною вагою. Існує з десяток енциклік Римо-католицької церкви, що стосуються саме суспільно-політичної царини, – коментує Максим Кияк. – Після Другого Ватиканського собору середини минулого сторіччя Ватикан особливо став опікуватися питаннями війни та миру, прав людини, політичного устрою. Тому Римо-католицьку церкву та понтифіка точно не варто вважати аполітичними. До речі, Папа Римський Франциск напередодні Великодня чимало казав про мир шляхом переговорів. Але про мир варто вести мову тоді, коли він не виглядає як ультиматум. А перемовини вести можна лише з тим, хто цього справді хоче, а не віроломно вбиває мирних людей.
За словами експерта оцінка війни в Україні з боку Ватикану є дещо спрощеною.
«Папа Римський наївно хоче бачити російську владу як людяну та людиноцентричну. Але це є величезною оманою. Адже Росія не звертає увагу ані на людяність і моральність, ані на гідність і права людей. Це імперія зла та брехні, котра будь-що повинна бути зупинена», – переконаний він.